Med god erfaring etter mange år som selger, er Nicolay Førum (28) nå full av energi og klar for ny jobb i Invo. Mest av alt gleder han seg til å bli kjent med nye kunder og kollegaer.

Nicolay Førum er det ferskeste tilskuddet på salgsteamet ved Oslo-kontoret til Invo. Han ville starte i IT-selskapet fordi han har stor tro på produktene, og ikke minst vil han være en del av en arbeidsplass med store vekstmål.
— Invo har så mange produkter som jeg selv har tenkt at jeg har hatt nytte av når jeg har jobbet i andre steder, samtidig er det gøy å kunne være del av et selskap med store ambisjoner. Da tilbudet om stillingen som Senior Solution Sales Advisor kom, var det lett å takke ja, sier Nicolay.
Forenkle kundenes hverdag
For 28-åringen startet salgskarrieren da han begynte som selger i en klesbutikk som 15-åring. Siden den gang har han hatt en rekke ulike jobber i store selskaper som Telia, Crayon og Visma.
Utdanningen tok han på Høyskolen Kristiania – ikke som salgsstudent – men innenfor HR og personalledelse.
– Jeg tror nok jeg ser kunder på en annen måte fordi jeg har psykologi-biten i bakhånd. Det handler om hvordan jeg hele tiden kan utvikle meg og bli en bedre rådgiver for kundene mine, men også hvordan jeg kan ivareta kundene i ettertid.
For Nicolay er det viktig at kundene ser på han som proff, lyttende og empatisk.
— Som selger er jeg full av energi og glad i å prate, men samtidig er jeg han som prøver å komme under huden på kunden slik at jeg kan hjelpe dem på best mulig måte og gi gode råd. Jeg bryr meg om utfordringene kundene våre har, og ønsker at produktene våre skal være med på å forenkle hverdagen deres. Det er viktig for meg at kundene får et system som de er fornøyd med.
CSMO Afshan Malik er glad for å endelig få en ny superselger som Nicolay med på laget.
— Vi ønsker å vokse og ser et stort behov for våre løsninger i markedet. Da er vi avhengige av et godt salgsapparat for å sikre tilvekst av nye kunder, men også ivareta de eksisterende. Jeg er utrolig glad for å ha fått Nicolay med på laget , med mange års erfaring fra en rekke større IT-selskaper har han mye spennende å bidra med. Han er full av energi og har god forretning- og systemforståelse, med et brennende engasjement for å forenkle hverdagen til våre kunder.
Jobber mot et felles mål
De første dagene på jobb har Nicolay brukt til å gjøre seg kjent med systemer og nye fjes. Selv om han skal jobbe på kontoret i Oslo, har han blitt sendt på den obligatoriske bli kjent-turen til Ålesund for å treffe resten av kollegaene i selskapet.
— Førsteinntrykket er at Invo er en arbeidsplass der alle er åpne for å hjelpe hverandre og at vi jobber mot et felles mål. Jeg blir veldig motivert av at alle er interessert i å drive hverandre opp. På denne måten blir vi et sterkt team som kan ta godt vare på kundene våre, sier han.
Når det kommer til selve produktene til Invo, har den nye selgeren forelsket seg i prosjektstyringsverktøyet i kombinasjon med Invo Connect.
— Disse produktene gjør at selskaper får full oversikt over prosjektene sine. Det å ha mulighet til å loggføre alt fra A til Å med bare noen få tastetrykk er helt fantastisk. Mye av det jeg kommer til å legge vekt på i dialog med kundene mine er hvor mye lettere de kan kjøre prosjektene sine med så gode verktøy, sier han.
Ingen dag er lik
Når Nicolay ikke er på jobb, liker han å bruke fritiden sammen med mennesker han er glad i.
— Det går mye i reising og god mat, sier han og forteller om en sommer som har bestått av nettopp reising og god mat.
En god oppladning til det som nå blir en travel høst i ny jobb.
Nå i starten blir han en flue på veggen før han gradvis i ukene fremover vil begynne å booke møter og kjøre salg.
— Det blir veldig gøy og spennende. Som selger er du aldri ferdig utlært, og det er nok akkurat det som trigger meg ved dette yrket. Ingen dag er lik, avslutter han.