Du søkte på:

Fant du ikke det du søkte etter? Ta gjerne kontakt med oss!

Invo signerer med anerkjente bergensselskapet FM Gruppen

FM Gruppen består av selskapene Strand AS, Fyllingen Maskin og FM Utleie, og er blant Bergens ledende entreprenørgrupper. Med 200 ansatte, er FM Gruppen et spennende og viktig samarbeid i årene fremover.

Da FM Gruppen var på jakt etter en ny leverandør for dokumenthåndtering og prosjektstyring, så de på flere muligheter – blant annet en egenprodusert SharePoint-løsning. Men valget falt på Invo. Finansdirektør Sigrun Fossøy Håheim og daglig leder i Strand AS, Vidar André Korneliussen trekker frem tyngden Invo har i bransjen som en avgjørende faktor.

— Invo brukes av mange i vår bransje. Det gir oss en trygghet, for mange har gått veien før oss, og ser at løsningen fungerer. Vi har lenge jobbet i mange overlappende systemer – det gjorde at vi brukte mye tid på gjenfinning av dokumenter. Med Invo får vi konsentrert dokumenthåndteringen i et system og en arbeidsflate, sier Korneliussen.

Han er nevner også at et egenprodusert system, også kan koste mer på sikt.

— Med et egenprodusert system må vi stå for oppgraderinger og endringer selv, og det krever mye interntid. Med Invo slipper vi å tenke på endringer i for eksempel SharePoint, påpeker han.

Intern undersøkelse la grunnlaget for prosessen

Tidlig i prosessen gjennomførte Invo en undersøkelse på vegne av FM Gruppen, der målet var å kartlegge hvilke løsninger de ansatte brukte, og ikke minst hvordan de brukte dem. Undersøkelsen viste blant annet at det daglig ble brukt mye tid på å gjenfinne informasjon. Disse resultatene gjorde det tydeligere at noe måtte gjøres, og var viktig for innsalgsprosessen videre.

— Svarene vi fikk i undersøkelsene var ikke overraskende, men det var til stor hjelp å få det tallfestet sort på hvitt, slik at vi hadde noe konkret å ta med videre til eierne, forklarer Korneliussen.

Samtidig som tallene viste rom for forbedring, er det også et økonomisk aspekt.

— Selv om løsningen til Invo er en investering, så tjener man det inn igjen på spart arbeidstid, og i tillegg får vi enda bedre rutiner og kontroll på dokumenter og prosjekter. Dette er ofte usynlige kostnader som ble lettere å redegjøre for når vi hadde undersøkelsen i bunn, sier Håheim.

Modernisert løsning med mulighet for utvidelser

FM Gruppen skal i første omgang ta i bruk Invo Start, Prosjekt, Dokumentsenter og Connect, samt tilleggsapplikasjonene Malbibliotek, Tilgangskontroll og Invo Brønnøysundregisteret. På sikt er tanken å ta inn Invo Prosjektstyringsverktøy i løsningen for å få enda bedre kontroll på prosjektgjennomføringen.

- Vi ønsker å modernisere systemene, men vi vil samtidig sikre at de ansatte bruker løsningen riktig. Derfor implementerer vi litt og litt, slik at overgangen ikke blir for stor. Vi har et ønske om å implementere prosjektstyringsmodellen på et senere tidspunkt, når de fleste har fått brukt Invos løsning en stund. Vi gleder oss til fortsettelsen, sier Håheim.

Anders Dahl i Invo, er glad for at avtalen med FM Gruppen er på plass.

- Det har vært en spennende og lærerik prosess! I salgsprosessen har vi blitt utfordret, hatt gode diskusjoner og fått nyttig læring. Jeg håper FM Gruppen fortsetter å utfordre og komme med forbedringer videre i samarbeidet, slik vi i Invo kan utvikle oss som en enda bedre leverandør og partner, avslutter Anders Dahl

Kontakt oss

Nysgjerrig på hva vi kan hjelpe deg med?

Fyll ut skjemaet, så tar vi kontakt!