BundeBygg
Invo er hjertet i dokumenthåndteringen
Da BundeBygg var på jakt etter et nytt system, trengte de noe som kunne samle informasjon og tilganger til systemer i én arbeidsflate. Med Invo fikk de en inngangsport til de fleste verktøy som brukes i hverdagen.
Foto: BundeBygg AS
Invo haket av på alle bokser
BundeBygg var opptatt av å finne en løsning som gjorde hverdagen enklere, blant annet ved å sentralisere kjernesystemer. Her opplevde de at Invo hadde viktige funksjoner i samme løsning:
— Vi opplevde at Invo hadde en modul eller løsning for det meste av det vi trengte, samtidig som det var et system lagd for bransjen vi jobber i. Vi hadde ulike leverandører tidligere, men med Invo så vi at løsningen haket av på alt vi trengte – i ett og samme system. Nå har vi samlet alt på et intranett. Der har vi tilgang til webhotell, kvalitetssystem og prosjektstyringsverktøy, i tillegg til at vi kun er ett klikk unna eksterne systemer, forklarer kvalitetssjef i BundeBygg, Ola Jørgensen.
Etter implementeringen i 2021 så er Invo på mange måter blitt hjertet i informasjonshåndteringen.
— Alle ansatte må innom Invo når de starter PCen om morgenen. Det har gitt mye mer liv til intranettet og nyheter, og alle har en felles forståelse for hvordan man skal jobbe. Invo er rett og slett inngangsporten og hjertet til de fleste av våre verktøy, sier Jørgensen.
Brukerne er stadig på jakt etter nye forbedringer
For tre år siden utførte BundeBygg en spørreundersøkelse, for å se an stemningen og kunnskapen blant de ansatte.
— Etter at Invo ble innført, har vi fått mange gode tilbakemeldinger, og mye av det som kom frem i undersøkelsen er endret på. Men nå er det tre år siden forrige undersøkelse, og vi ser at de ansatte er ivrige etter å gjøre enda flere forbedringer. Det holder ikke å gjøre endringer en gang, man må kontinuerlig jobbe for å utvikle og optimalisere løsningene. Det er en stor del av den digitale utviklingen, og det er med på å gjøre hverdagen enkel og effektiv for alle avdelinger, sier han.
Kontinuerlig oppfølging gir stor verdi
Oppfølging har vært en viktig faktor for et vellykket samarbeid, i tillegg til åpenheten om endringer som kommer, eller svar på spørsmål.
— Vi har en god kundekontakt, som er veldig på for å hjelpe oss. Det er heller ikke noe nøling for å få til et møte, det er veldig positivt. Kontinuerlig oppfølging gir oss stor verdi, og det gjør at vi hele tiden ligger i forkant og er oppdatert på det som skjer, forklarer Jørgensen.
Jørgensen trekker spesielt frem brukerforum, som en viktig arena.
— Vi er avhengig av en leverandør som ikke glemmer oss, og at vi får informasjon om endringer og nyheter. Sånn sett er jeg veldig glad for at Invo har et brukerforum der vi kan møte andre i bransjen for å diskutere forbedringer og endringer, avslutter han.