– Vi har fått mer styr på integrasjonen mellom de forskjellige systemene. Vi sparer også en del tid på ikke-verdiskapende oppgaver, som for eksempel integrasjonen mellom Invo, SmartDok og Visma.
Kjeldaas AS
Etter å ha byttet til Invo har den ledende anleggsbedriften spart mye tid i prosjektene sine og fått et mer pålitelig system for fildeling, forteller Eli Tandberg, administrasjonsleder i Kjeldaas AS.
Kjeldaas ønsket en aktør som var i forkant, som kunne fortelle dem når løsningene de brukte var lite egnet for oppgavene. Tandberg forteller at de også foretrakk en aktør med erfaring fra bygg- og anleggsbransjen.
– Det var betryggende at Invo hadde lignende kunder fra samme bransje, men prosjekt- og prosjektstyringsverktøyet var det som ble virkelig avgjørende. Med prosjektstyringsverktøyet i full bruk, håper vi at vi får bedre kontroll både før og underveis i prosjektet. Kontroll hele veien, i alle ledd. Bedre oversikt, så vi ikke glemmer noe underveis. At man raskt kan få et innblikk i status på prosjektet, og at det er enklere for andre å koble seg på hvis noen for eksempel blir syke, sier Tandberg.
Bedre delinger
I tillegg til enklere løsninger og spart tid, kan Kjeldaas se seg godt fornøyd med en mer effektiv og oversiktlig deling seg imellom. Tidligere ble mye stort sett delt på e-post:
– Vi delte stort sett på e-post, og det er ikke bra nok for da har man ingen garanti for at vedkommende sitter på siste versjon. Jeg satt på mine e-poster, og andre satt på sine, og viktig e-post korrespondanse ble ikke alltid lagret, sier Tandberg.
Hun er klar på at byttet til Invo har ført til at slikt arbeid har blitt mye mer oversiktlig. Takket være den tette integrasjonen med Office pakken og smarte lagringsforslag, har flytting og lagring blitt mye mer sømløst. De har nå kuttet filserveren helt, og jobber utelukkende i skyen. Det er en stor fordel, både for bedriften og de ansatte.