I front for ny bransjeløsning for regnskapsbransjen
Sammen med blant annet regnskapsbyrået Vekstra, skal Invo tilby en ny løsning for regnskapsbransjen. Løsningen skal blant annet bidra til bedre struktur og kontroll på datalagring.
I mars 2023 signerte Vekstra med Invo som leverandør av et nytt dokumenthåndteringssystem, som blant annet skal sikre god etterlevelse og kontroll på personvernhåndteringen. I året som kommer skal vi styrke satsningen på regnskapsbransjen, med en helt egen bransjeløsning.
Christoffer Lind i Invo gleder seg til satsningen.
— Vi ser et stort potensial i regnskapsbransjen, og ser at våre løsninger kan bidra til å effektivisere hverdagen, og løse utfordringer de møter på i løpet av en arbeidsdag. At Vekstra ønsker å samarbeide med oss, og bidra til å tilpasse en løsning spesielt for regnskapsbransjen er utrolig spennende, sier han.
Invo samler flere eksterne systemer i ett system
Bransjeløsningen skal blant annet bidra til å samle flere av dagens løsninger i ett og samme system, slik at det blir lettere å holde kontroll på dataen. Invo tilbyr et komplett dokumenthåndteringssystem, som er GDPR og personvernstilpasset for det norske markedet.
Kristoffer Tøgard i Vekstra synes det er spennende å jobbe med Invo, og kunne bidra til at flere i bransjen tar løsningen i bruk.
— Invo er tilpasningsdyktig og løsningen kan brukes innenfor flere ulike områder. Du kan bruke deler av løsningen som et henvendelsessystem for å fange opp korrespondanse som bor i Outlook. Løsningen kan også brukes til å dele informasjon med kunder uten å være redd for å bryte personvernreglene. Dataen er nemlig lagret på bedriftens egen tenant, forklarer han.
Invo er uavhengig av driftsleverandør
Invo er også leverandøruavhengig – derfor kan løsningen trygt implementeres uavhengig av hvilken driftsleverandør bedriften bruker i dag, eller i fremtiden.
— Alle regnskapskontorer har en IT-leverandør, og Microsoft er allerede godt utbredt i bransjen med blant annet Excel og PowerBI. Derfor er det betryggende å vite at Invo kan implementeres uansett hvilken driftsleverandør du bruker, sier Tøgard.
Ved å koble/hente ut data fra Invo til PowerBI, vil regnskapskontorene kunne få mer interaktiv innsikt i den daglige driften og et bedre beslutningsgrunnlag.
Sammen utvikler vi en ny bransjestandard
Det å være med fra start og kunne være med å påvirke løsningen, synes Tøgard er positivt.
— Det er selvsagt ikke alt som er 100 prosent tilpasset regnskapsbransjen fra start. Derfor er det å være med fra start et stort pluss, slik at vi kan bidra til en løsning som er tilpasset regnskapsbransjen. Med Invo har vi mulighet til å påvirke hvordan vi vil ha det, samtidig som andre regnskapskontorer kan høste fordeler av samarbeidet, avslutter han.