– Det er en stor fordel å finne et godt og enkelt system som alle kan bruke uavhengig av IT-kunnskaper. Invo hjelper oss med å reetablere rutiner, slik at prosessene våre glir mer sømløst, sier han.
Regnskapskjeden Vekstra velger Invo
Avtalen med Invo skal sikre enklere e-post- og dokumenthåndtering, og felles rutiner for Vekstras 32 kontorer.
Trond Brenden, Adm. Direktør i Vekstra er godt fornøyd med å finne et nytt, felles system for e-post- og dokumenthåndtering for de 460 ansatte i selskapet:
– Det er en stor fordel å finne et godt og enkelt system som alle kan bruke uavhengig av IT-kunnskaper. Invo hjelper oss med å reetablere rutiner, slik at prosessene våre glir mer sømløst, sier han.
Invos løsning er modulbasert, der kunden setter sammen ønskede moduler til sin egen pakkeløsning. Dette var også et stort pluss for Vekstra.
– Invo hadde den beste «ut av boksen»-løsningen, men ga oss samtidig mulighet til å velge mellom ulike moduler, slik at vi fikk bygget vår egen løsning. Litt som smågodt, du plukker og mikser de modulene du trenger, forklarer han.
Viktig med kontroll på GDPR og personvern
Vekstra behandler en rekke kundeopplysninger daglig. Det å ha kontroll på hvor data lagres, og hvordan den behandles underveis i prosessen, er essensielt. Med Invo fikk de både et system som effektiviserer hverdagen, og som også følger den norske lovgivningen. Det gjorde det enkelt for Vekstra når valget av ny leverandør skulle tas.
– Vi er selvsagt pliktig å følge GDPR og personvernlovgivningen, og vi vil være trygge på at vi behandler data riktig. Vi så på utenlandske løsninger, men der ble data sendt ut av landet i noen sekunder. På dette punktet er det en stor gråsone i loven, så vi valgte å gå for et norsk selskap. Når Invo også har flere store kunder og gode referanser fra ulike bransjer, er dette et trygt valg for oss, sier Brenden.