Du søkte på:

Fant du ikke det du søkte etter? Ta gjerne kontakt med oss!

SmartDok + Invo = Enklere hverdag

Invo og SmartDok inngår et strategisk samarbeid for å gi kunder en fullintegrert løsning, som effektiviserer hverdagen i bygg- og anleggsbransjen. Foto: Invo

Både Invo og SmartDok er kjente navn i bygg- og anleggsbransjen, og begge tilbyr tekniske løsninger som forenkler arbeidshverdagen og sparer bedriftene for tid. Et samarbeid vil for kundene bety en enda mer sømløs arbeidshverdag.

 

– Noe av hensikten med gode partnerskap, er at man kan imøtekomme bransjen med standardiserte, enkle og gode løsninger som snakker sammen. Vi skal gjøre hverdagen enkel og effektiv. Det er det vi i Invo jobber mot, å effektivisere arbeidsdagen. Samarbeidsavtalen med SmartDok er en viktig del av dette målet, sier Afshan Malik, CSMO i Invo.

 

Partneransvarlig, Muqaddes Aftab i SmartDok er enig i at partnerskap med Invo er viktig. 

 

– Vi har jobbet tett med kundene i bygge- og anleggsbransjen siden oppstarten i 2007, og har opparbeidet oss stor kompetanse på hva som skal til for å gjøre hverdagen enklere for bransjen. Vårt samarbeid med Invo er et viktig steg i prosessen med å tilby kundene våre enda flere muligheter. Kombinasjonen av data innsendt fra felt i SmartDok og prosjekthåndteringen i Invo prosjektportal vil kunne gi kundene svært god oversikt på prosjektene, legger Muqaddes til.

Automatisering i alle ledd

Alle prosjekter som opprettes i Invo Prosjekt blir automatisk opprettet i SmartDok. Videre blir egenproduserte innsendte PDF-skjemaer som sjekklister, logger og vurderinger sendt til riktig prosjekt og mappe i Invo Prosjekt. Ved å integrere Invo Prosjekt med SmartDok sin mobile plattform for byggeplassen oppnår man en mer effektiv og forenklet hverdag for alle i organisasjonen. 

 

– Via SmartDok app registrerer ansatte sjekklister, raskt og effektivt når de ute på prosjektene. Disse skjemaene kan være knyttet til for eksempel HMS/KS-arbeidet eller til maskiner i selskapet. Med en integrasjon mot Invo vil befaringer, sjekklister, logger og vurderinger automatisk bli lastet opp fra SmartDok til prosjektoversikten, smart og enkelt!, forklarer Partneransvarlig, Muqaddes i SmartDok.

 

Dette skaper en arbeidsflyt ute i byggeplassene, og fjerner irriterende tidstyver. 

 

– Invo jobber med å fjerne tidstyver, og å redusere tiden som brukes på rutineoppgaver. Med denne integrasjonen vil viktige prosesser bli ytterligere automatisert, og det skaper en flyt mellom byggeplass og prosjektledelse, forklarer Malik

Reduserer mengden manuelt arbeid

Blant kundene som bruker den nye integrasjonen finner vi Kjeldaas AS, de bruker SmartDok og Invo for å redusere mengden manuelt arbeid: 

 

– Integrasjonen mellom SmartDok og Invo bidrar til effektiv jobbing med viktig dokumentasjon underveis i prosjektene. Integrasjonen sikrer kvalitet, tilgjengelighet og god FDV i slutten av prosjektet. Integrasjonen gjør at vi slipper manuell jobbing med å flytte dokumentene fra en plattform til en annen. Vi er veldig fornøyde med at dette fungerer slik at vi kan bruke tiden vår på andre arbeidsoppgaver, sier Eli Tandberg i Kjeldaas.

Kontakt oss

Nysgjerrig på hva vi kan hjelpe deg med?

Fyll ut skjemaet, så tar vi kontakt!