Invo skal styrke merkevaren - ansetter ny kommunikasjonsrådgiver
Da Maylin Skjærmoen Kristiansen gikk rett i en glassrute etter jobbintervjuet med Invo, tok hun det som et godt tegn. Det samme skjedde sist hun fikk jobb. Nå er hun ansatt som ny kommunikasjonsrådgiver i Invo.
Det er selvfølgelig mer enn Maylins evne til å gå i glassvegger som sikret henne jobben. Med flere års erfaring fra Express Bank og NHO Reiseliv, samt utdanning fra OsloMet, har hun god erfaring med mediearbeid, søkemotoroptimalisering og historiefortelling.
Leder for Salg og marked i Invo, Afshan Malik, forteller at Maylin får en sentral rolle i selskapets satsing på å bygge kjennskapen om Invo.
– Vi har et kraftig fokus på å vokse. Kommunikasjon spiller derfor en viktig rolle i å sikre tilvekst av nye kunder. Gjennom Maylins kompetanse styrker vi vår evne til å fortelle om hvordan våre løsninger forenkler arbeidshverdagen for våre kunder. Gjennom historiefortelling vil vi vise frem verdiskaping og forenkle kundeveien inn til Invo, forteller Afshan.
Les også: Skal doble stablen, styrke veksten og forberede internasjonal ekspansjon
Maylin har brukt de første ukene på å sette seg godt inn i Invo sine løsninger, og er allerede godt i gang med sine arbeidsoppgaver.
– Jeg skal formidle historiene man kan relatere seg til på en folkelig og enkel måte. Jeg er også opptatt av å få frem kundenes opplevelse og perspektiv når vi skal formidle hva Invo kan løse. Da er det nok en fordel at jeg egentlig ikke er så teknisk av meg, sier Maylin.
Løsninger man ikke vet at man trenger
Allerede et par uker i jobben, har hun forelsket seg i Invos løsninger.
– Bare det å ha en løsning som enkelt og automatisk lagrer e-postene dine i riktige mapper, uten tidkrevende knot, er noe mange virksomheter vil ha virkelig stor nytte av. Invo har løsninger man ikke vet at man trenger før man hører om det. Det å fremme noe som forenkler hverdagen til mange, er meningsgivende, forteller Maylin entusiastisk.
Les også: Designer gode brukeropplevelser hos Invo
Muligheten til å forme egen rolle
Da Maylin søkte på jobben i Invo, visste hun ikke helt hva hun gikk til, men det var flere ting hun var nysgjerrig på.
– Fra å jobbe i et stort internasjonalt konsern, synes jeg det virket spennende å få jobbe i et norsk vekstselskap. Hos Invo sitter man tett på ledelsen og alle de sentrale funksjonene. Fra første intervju ble jeg også imponert over Invos tilnærming til faglig utvikling. Her får jeg i stor grad muligheten til å forme min egen rolle. Det er motiverende, sier Maylin.
Les også: Invo styrker kompetansen på prosjektledelse
Får lære «alt»
Som nyansatt i Invo skal man gjennom en heftig onboarding. I tillegg til å få opplæring i alle systemer og lære om produktene, har Maylin fått være med i kundemøter.
– Gjennom onboardingplanen opplever jeg at jeg får lære om alt Invo gjør. Høydepunktene var å få være med i kundemøter for å observere og lære om hva kundene våre er opptatt av. Det er det viktigste å lære seg. Jeg tror noe av grunnen til at Invo har lykkes så godt, er at alle her er opptatt av å lytte til kundene og være raske til å levere de løsningene som de trenger, forteller Maylin engasjert.
Sosialt arbeidsmiljø med mye humor
I tillegg til å bli kjent med noen av Invos kunder, har Maylin også rukket å bli godt kjent med mange av sine kolleger. Hun beskriver et hyggelig arbeidsmiljø der mye blir gjort.
– Jeg imponert over hvor effektivt man jobber her. Man har tydelige roller, korte linjer og nært samarbeid. I tillegg er det en sosial gjeng med mye humor, selv om humoren ikke alltid er like god, sier Maylin med et glimt i øyet.