Du søkte på:

Fant du ikke det du søkte etter? Ta gjerne kontakt med oss!

Invo ansetter Afshan Malik som ny CSMO

Invo satser i egne rekker. Markedssjef Afshan Malik forfremmes og løftes inn i selskapets ledergruppe. Som ny leder for Salg og Marked i Invo, skal hun doble staben, styrke veksten betydelig og forberede selskapet på internasjonal ekspansjon.

Etter et drøyt år som markedssjef, får Afshan Malik nå også utvidet ansvar for IT-selskapets salgsavdeling i rollen som Chief Sales and Marketing Officer (CSMO). Roberth Klemetsen, CEO i Invo, er full av lovord om Malik. 

 

– Ingen kjenner kulturen, kundene og produktene i Invo så godt som Afshan. Som gründerbedrift er det viktig å bevare kulturen samtidig som vi vokser kraftig. Afshan har levert knallsterke resultater og vist imponerende utvikling. Vi er utrolig glade for at hun nå ønsker å ta ansvar for et av Invos viktigste vekstområder, forteller Klemetsen. 

 

Skal levere på store vekstambisjoner

Klemetsen forteller at Invo har store vekstambisjoner de neste årene. Det er ingen liten oppgave Malik har foran seg. 

 

– Vi skal doble salgsstaben i løpet av 2022. Det er ønskelig av tre grunner. Vi skal sørge for best mulig oppfølging av de kundene vi har. Vi skal håndtere etterspørselen i markedet og sikre tilveksten av nye kunder på en god måte. Og vi skal satse utenfor Norges grenser i løpet av en treårsperiode, forteller Klemetsen. 

Har gått gradene i Invo

Malik begynte som Account Manager i selskapet i 2015. Etter 2,5 år fikk hun et utvidet ansvar innenfor Presales, hvor hun fungerte som støtte i salgs- og utviklingsprosessene mot kundene. Dette omtaler hun som den mest lærerike perioden så langt i sin karriere. 

 

– Jeg kom veldig tett på kundene med de mest komplekse prosessene. Våre løsninger for dokumenthåndtering kan være ganske inngripende i hverdagen til våre kunders ansatte. Vi må forstå behovet, sektoren og vite hvordan de skal lykkes med implementeringen, forteller Malik.  

 

Invo har 30000 daglige brukere av sine løsninger. Deres kunder har alt fra 20 til 3000 brukere, og befinner seg i ulike bransjer som bygg og anlegg, fagforbund og medlemsorganisasjoner, samt offentlig og kommunal sektor.  

Økte salget fra markedsgenererte lead fra 0 til 30 prosent

Malik har hatt ansvar for flere av selskapets digitale kanaler også før hun fikk rollen som markedssjef i september 2021.  

 

–  Innkommende leads gjennom sosiale medier, innholdsmarkedsføring, nyhetsbrev, søk og webinarer står nå for 30 prosent av salgsinntektene i 2021, mot null prosent tidligere år. Dette viser at behovet for våre løsninger er stort. Derfor er det viktig å bygge kjennskap i markedet. Potensialet er enormt, sier Malik.  

Hever kvaliteten med bruk av egne løsninger

I sin nye rolle gleder hun seg til å videreutvikle salgsprosessen i Invo og bygge en enda sterkere kundeorientert kultur på tvers i selskapet. 

 

–  Vi bruker vår egen løsning når vi skal videreutvikle oss som selskap. Blant annet bruker vi kvalitetssystemet for å definere opp alle ledelsesprosessene våre, inkludert salgsprosessen. Da sørger vi for at det er enkelt å finne oppdatert informasjon, verktøy og metodikk om hvordan vi kan løse våre kunders behov. Dette bidrar også til et smidigere samarbeid mellom avdelingene i Invo, noe som er viktig for kundene, forteller Malik. 

 

Malik har mastergrad fra International Business and Management fra University of Westminster i London. Før hun begynte i Invo i 2015, jobbet hun i Visma.  

 

Pressemelding - Ålesund 20.01.2022 

For ytterligere spørsmål: Roberth Klemetsen, CEO i Invo, telefon: 92240455, e-post: roberth@invo.no Afshan Malik, CSMO i Invo, telefon: 92684674, e-post afshan@invo.no  

Kontakt oss

Nysgjerrig på hva vi kan hjelpe deg med?

Fyll ut skjemaet, så tar vi kontakt!