Invo henter erfaren salgssjef fra Visma
Programvarehuset Invo har ansatt Torkild Strandvik som leder for salg og kommersiell utvikling. Strandvik tar med seg over 20 års salgserfaring fra IT-bransjen i Norge og utlandet, når han fremover skal jobbe med markedets smarteste løsninger for dokumenthåndtering.
– Det var klink ja, da stillingen ble presentert for meg. Det var noe med vekstreisen, kulturen, kompetansen, og den gjennomgående kvaliteten i alle ledd som trigget meg. Invo har vokst fort, og etablert en sterk posisjon i markedet med innovative løsninger for dokumenthåndtering. Samtidig har selskapet ambisjoner om å utfordre de store kanonene. Det er en utfordrerposisjon som er mer spennende å ta tak i, sier Strandvik.
Roberth Klemetsen, medgründer og CEO, er svært fornøyd med sin nye salgssjef. Han mener Strandviks erfaring med kommersiell strategisk virksomhet for vekstselskaper og store globale teknologimerkevarer vil være fordelaktig når Invo skal ta steget opp til neste nivå.
– Torkild forstår vårt utgangspunkt og våre ambisjoner. Jeg har tidligere uttalt at vi innen kort tid skal oppnå en omsetning på 100 MNOK, og med Torkild på laget er jeg sikker på at vi kommer dit. Hans erfaring med å utvikle utfordrere i markedet samt erfaring fra store globale selskaper, tilfører oss mye kompetanse og båndbredde på hvordan vi skal fortsette den kommersielle suksessen vår, sier Klemetsen.
Kombinasjonen politikk og «butikk»
Gjennom årene har Strandvik hatt flere nøkkelroller i profilerte teknologiselskaper og kom senest fra Visma Software Norge som vertikal- og bransjeansvarlig. Tidligere har han også innehatt ulike salgsstillinger hos Netigate, Oracle og IBM. I tillegg har han erfaring fra politikken og er Venstres representant i bydelsutvalget i Søndre Nordstrand.
– Den varierte bakgrunnen min har gitt meg en bred verktøykasse som jeg tar med i Invo. Om det er politikken eller «butikken», så handler det mye om å binde en organisasjon til et tydelig mål. Ett mål som alle husker og forenes om. Da må man bygge en felles kultur på tvers av organisasjonen. Der har Invo allerede kommet langt på vei og jeg ser frem til å bidra med mine erfaringer, sier Strandvik.
Til slutt deler Strandvik sin rettesnor som han har fulgt i en årrekke:
- Vær deg selv. Du blir fort avslørt om du kopierer andre. Du får tillit ved å være ærlig og autentisk.
- Ha i bakhodet – uansett hva du gjør skal kunden alltid ha et godt inntrykk av deg. Du er din egen merkevare. Ikke ta snarveier for bransjen er liten og praten går fort. Ett godt rennomme er noe du lever av.
- Du må eie prosessen – ikke la prosessen eie deg.