Våre beste Microsoft 365 tips
Mange bedrifter går utelukkende til innkjøp av Microsoft 365 for å komme seg opp i skyen. Det betyr i svært mange tilfeller at de betaler for verktøy og applikasjoner som aldri brukes. Her får du vite hvordan du kan få mer ut av løsninger bedriften din sannsynligvis allerede har tilgang til og betaler for. Foto: Invo AS
Mange muligheter med Microsoft 365
I dag bruker de aller fleste bedrifter Microsoft 365. Microsoft 365 er en abonnementstjeneste som gir de ansatte tilgang til en rekke applikasjoner, alt fra den velkjente Office-pakken og Microsoft Teams til de langt mindre kjente tjenestene.
Ettersom Microsoft 365 består av så mange applikasjoner, er første steg å finne ut hvordan dere kan utnytte potensialet som ligger i løsningen dere allerede har. Det er nok ingen som trenger å bruke alt, men veldig mange kan med fordel bruke systemet på en mer hensiktsmessig måte enn det de gjør i dag. Ved å få systemer til å samarbeide og snakke sammen kan dere samle og standardisere informasjon på tvers av bedriften. Det sparer mye tid og gjør at dere kan jobbe mer effektivt.
Vi opplever ofte at mange ikke er klar over hvilke muligheter som ligger i Microsoft 365. Dette kan Invo hjelpe til med. Vi kan tilby ferdige løsninger som gjør at dere kommer raskt i gang. Invos applikasjoner baserer seg i stor grad på automatisering og maskinlæring. Det betyr at lagring og gjenfinning av informasjon blir enklere, uten at det blir merarbeid for dere.
Utnytt mulighetene som ligger i Sharepoint
Er det én plattform som sjelden utnyttes til det fulle, så er det Sharepoint. Alle bedrifter som abonnerer på Microsoft 365 har tilgang til SharePoint, men mange opplever det som tungvint og velger å ikke bruke det. Når vi setter opp løsninger for kundene våre, fungerer SharePoint alltid som en startside. På startsiden finner dere snarveier til moduler i Invo og andre systemer dere bruker i det daglige. Sharepoint kan også brukes som et intranett der dere kan publisere informasjon og beskjeder til deres ansatte.
Ved å konfigurere SharePoint med Teams og Invo oppnår dere mer sømløst samarbeid og mindre dobbeltarbeid. Når områder i Teams og SharePoint kobles opp mot hverandre, vil filbibliotekene deres synkroniseres. Dermed slipper dere mellomlagring og får enkelt tilgang til filer fra begge plattformer.
Les også: «Tre enkle steg som gir en vellykket utrulling av Teams».
Invo Connect knytter systemer sammen
De aller fleste bedrifter har Outlook som sin e-posttjeneste. De fleste kjenner også problematikken med at viktig informasjon blir liggende i innboksene til de enkelte ansatte. Informasjonen vil dermed ikke være tilgjengelig for andre ansatte i bedriften, og når ansatte slutter kan potensielt viktig informasjon være tapt for godt. Invo Connect gjør det mulig å lagre e-poster i OneDrive, SharePoint og Teams uten at man trenger å forlate Outlook. Med et enkelt klikk lagrer du informasjonen på rett sted i mappestrukturen deres. Invo Connect bruker maskinlæring for å foreslå hvor informasjonen skal lagres, slik at det aldri har vært enklere å samle informasjon som er viktig for bedriften.
Lurer du på om Invo Connect passer for din virksomhet? Kontakt oss for å få personlig veiledning.
Power BI dataanalyse for økt innsikt
Analyseverktøyet Power BI fra Microsoft gir bedriften enda et insentiv for å optimalisere lagring av informasjon. Power BI er et verktøy for forretningsanalyse som henter data fra ulike kilder og samler dette i oversiktlige rapporter. Samtidig vil kvaliteten på dataene systemet presenterer for dere avhenge av at dere gir det tilstrekkelig med informasjon å jobbe med. Jo mer informasjon dere lagrer, desto bedre og mer representative blir analysene og rapportene dere får.
Dette er et verktøy med mange bruksområder. Ved å utnytte potensialet som ligger i Microsoft Power BI får dere økt innsikt i hvordan bedriften presterer, slik at dere enkelt ser hvor det eventuelt er rom for forbedring. Det aller største utbyttet av løsningen får dere når hele bedriften jobber på samme måte.