HRL Entreprenør automatiserer gjentakende IT-oppgaver
Entreprenørselskapet HRL ønsker å redusere intern tid brukt på IT. Derfor flytter de nå all dokumenthåndtering over til Invo. Skyløsningen skal forenkle arbeidsdagen til de ansatte i HRL Entreprenør - som jubler over å bli kvitt kjedelige IT-oppgaver og er innstilt på å digitalisere. Foto: HRL Entreprenør AS.
HRL Entreprenør skal skape merverdi for sine kunder ved å utvikle og bygge bærekraftige og kostnadseffektive byggverk som ivaretar ønskede arkitektoniske kvaliteter. De gjennomfører vektlegger prosjektgjennomføring med samarbeidsorienterte prosjektteam.
– Siden vi er et entreprenørselskap som jobber ute i prosjekter, trenger vi en løsning er lett tilgjengelig og brukervennlig. Våre ansatte skal bruke minst mulig intern tid på IT-oppgaver, forteller Frode Antonsen, Daglig leder i HRL Entreprenør.
HRL Entreprenør AS er en lokalt eid entreprenør med hovedkontor i nye moderne lokaler på Klosterøya i Skien. Selskapet omsetter for 350-450 MNOK med en stab på 70 fordelt på 30 funksjonærer og 40 håndverkere. De bygger for private og offentlige kunder i sitt primærområde Grenland, Bamble og Midt-Telemark samt i sine sekundærområder Kragerø og Søndre Vestfold.
Forenkler og effektiviserer
Invo sine løsninger forenkler de ansattes hverdag gjennom å automatisere rutiner og strukturere all informasjon gjennom én brukervennlig arbeidsflate.
– Vi sparer nå tid på gjentakende oppgaver. For eksempel vil bruk av Invo sitt styringssystem automatisk hente ut nødvendig og relevant informasjon om det vi har lagret tidligere i prosjektet eller om kunden, sier Antonsen.
Bedre dataflyt
Antonsen forteller at det var viktig å finne en effektiv skyløsning som også hadde gode integrasjoner mot andre systemer.
– Vi har en strategi om «cloud first», fordi det er mest hensiktsmessig med tanke på videre utvikling og kostnader. Løsningen må fungere med Office 365 fra Microsoft som plattform, og så er det viktig med integrasjoner mot andre systemer, som økonomisystem. Det vil gi bedret dataflyt, sier Antonsen.
Les også: «Slik får du mer ut av Microsoft 365».
Enkel tilgang
Siden HRL Entreprenør ikke har en egen IT-avdeling som driver med utvikling, ønsket de en leverandør som kjenner byggebransjen godt, og som kunne levere det de trenger som «hyllevare».
– Vi ønsket noe som ga tilgang fra alle type enheter, og som gir enkel tilgangsstyring som prosjektene får eierskap til. Invo leverer kjente løsninger og de funksjonene vi trenger. Løsningen er utprøvd tidligere, slik at vi kommer i produksjon på kort tid, forteller Antonsen.
Treårig avtale
Den treårige avtalen omfatter alle selskapene i entreprenørkonsernet, og er en dokumenthåndteringsløsning som vil brukes på alle HRL Entreprenør sine prosjekter. Dette innebærer modulene Invo Prosjekt,Invo Prosjektstyringsverktøy,Invo Dokumentsenter,Invo Sak,Invo Kontrakt, Invo Tilgangskontroll, Invo Malbibliotek og Invo Connect.
– Invo har vist at de kan være en del av verdikjeden som vi trenger for å lykkes med en effektiv hverdag. Fremover forventer vi at de forsatt er «på», løsningsorienterte og tilgjengelig gjennom avtaleperioden, sier Antonsen.